Neuronové sítě – hra s prvky řízené neuronovou sítí

Díl 6

Tak konečně se dostáváme k tématu, které nás a snad i vás zajímalo nejvíce – neuronové sítě a jejich využití ve hrách.
Zvolili jsme jednoduchý princip, který jsme zmiňovali v druhém díle tohoto seriálu Neuronové sítě – hledání pozice. Děj se odehrává v pomyslné podzemní jeskyni, ve které se nachází brouk (vy jako hráč), který musí uhlídat svoji nasbíranou potravu před nájezdníky, kteří ji chtějí ukrást. Nájezdníci jsou malí brouci a jsou řízení neuronovou sítí, která se úroveň za úrovní vylepšuje, zrychluje a je aktivnější.

Princip

Pro řízení malých brouků (zlodějů), jsme zvolili model neuronové sítě pro hledání pozice. Neuronová síť se přepíná do různých stupňů využití, podle stavu brouka, ve kterém se nachází. Učení se provádí tehdy, když dojde k větší chybě výstupních parametrů. Když je výstupní směr pohybu chybný od předpokládaného směru pohybu, provede se učící cyklus, který mírně data neuronové sítě vylepší.

Jednotlivé stavy řízených brouků potom tvoří chování brouka. Každý stav se doučí na směru pohybu, rychlosti pohybu a akceleraci při přepnutí z jednoho stavu do druhého.

Neuron Networks Raiders

Popis jednotlivých stavů neuronové sítě


Speciální stavy a předávání informací

Pokud nějaký brouk najde potravu a dostane se do blízké vzdálenosti jiného brouka, předá mu tuto informaci o pozici jídla. Druhý brouk vyrazí tímto směrem k jídlu.
Pokud brouk vezme poslední kousek potravy v dané pozici, začne šířit informaci o tom, že v této pozici potrava došla a všichni ostatní začnou hledat další potravu i na jiných místech.

Vstupní parametry

Vstupní parametry neuronové sítě jsou rozdílové hodnoty k pozici (X a Y), ke které směřuje či odchází a optimalizované na hodnoty 0 až 1.

Výstupní parametry

Výstupní parametry jsou pohyb pro směr v ose X a Y, deoptimalizované z výstupů 0 až 1 na hodnoty –4 až 4.

Raiders

Tvar neuronové sítě

Zvolený tvar neuronové sítě je 2-4-2. Zvolili jsme takovou malou neuronovou síť, hlavně z důvodů, aby se učila rychleji a potom se pomalu zdokonalovala.

Aplikace

stáhnout Raiders

(Stažený soubor rozbalte do nějakého adresáře a spusťte Raiders.exe. Více informací na stránce hry Raiders.)

(Projekt Raiders využívá grafických knihoven HGE Relish Games, zvukových knihoven BASS audio library a zdroje zvuků z www.soundfx-free.com, www.sampleswap.orgwww.soundjay.com, tímto moc děkujeme.)

Pro ovládání aplikace a další informace čtěte více na stránce Raiders.

Pohodovou zábavu a hraní přeje Shrimphood.net team.

-fjura-

Odkazy

Další projekty Neuronové sítě
Raiders

| Více